Nagy sikerrel zárult a VI. Kürt Akadémia

2021. augusztus 15-22. között hatodik alkalommal került megrendezésre Balatonfüreden a Nemzetközi Kürt Akadémia Zempléni Szabolcs kürtművész művészeti vezetésével.

A mesterkurzus aktív résztvevői két korcsoportban, - a 17-28 éves korosztály legtehetségesebb kürtösei közül 24, a 12-16 éves diákok közül pedig 8 hallgató - vettek részt a munkában. Érkeztek hallgatók a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemről, vidéki felsőoktatási intézményekből, Németország különböző egyetemeiről, Ausztriából, Szlovéniából, Hollandiából, Spanyolországból és Mexikóból egyaránt.


A kurzusnak a Balatonfüredi Református Általános Iskola és a Ferencsik János Zeneiskola adott otthont, ahol egyéni órákon és kamaraegyüttesekben is tanultak neves tanároktól a világ minden tájáról érkező hallgatók. Az eseményt hangszerkiállítások, előadások, zongorás hangverseny, matinékoncert, templomi kamarakoncert és egy vitorláshajókról adott zenés Flashmob színesítette.

Prof. Zempléni Szabolcs, a Kürt Akadémia megálmodója, művészeti vezetője és tanára mindkét korcsoportnak tartott órákat. A második évtől vesz részt a munkában Prof. Christian-Friedrich Dallmann, a berlini Universität der Künste tanára, Takács Miklós, a Staatskapelle Dresden kürtművésze és a Giuseppe Signopoli Akadémia tanára pedig a kurzus történetének harmadik évében csatlakozott a tanári csapathoz. A programban sor került az általa vezetett natúrkürt napra, mely egyéni, csoportos órákat és előadást jelentett. Szőke Zoltán, a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem tanára és a budapesti Fesztiválzenekar szólókürtöse harmadik alkalommal vett részt a munkában docensként, Borbíró Máté, a Pannon Filharmonikusok kürtművésze és a Pécsi Tudományegyetem tanára pedig két éve csatlakozott a tanári stábhoz. Első alkalommal érkezett a Kürt Akadémiára Prof. Saar Berger, az Ensemble Modern kürtművésze és a Hochschule für Musik Trossingen kürt osztályának professzora. A zongorás próbákra Akiko Nikami művésznővel, a berlini Universität der Künste zongorakísérőjével került sor a zeneiskola épületében.

2021.11.02.

"Minden nap, délelőtt és délután is koncerten vagyok"

2021.10.31.

A 2021-es Kürt Akadémián, bár nem diákként, hanem önkéntesként vettem részt és segíthettem a szervezők munkáját, rengeteg élménnyel tértem haza. Délelőttönként a számomra kijelölt feladatokat igyekeztem elvégezni, majd közös ebéd utáni, egy kis pihenő keretén belül, volt időm beszélgetni, barátságokat kötni a diákokkal, néhányukkal azóta is tartjuk a kapcsolatot. Lenyűgöző volt számomra, az Akadémia résztvevőinek elszántsága és kitartása, bárkivel beszélgettem, szinte kivétel nélkül zenével szeretnének tovább tanulni. Élveztem, hogy gyakorlatilag minden nap, délelőtt és délután is ,,koncerten" vagyok, ugyanis nem volt olyan perc, amikor ne hallottam volna, hogy valaki éppen gyakorol, vagy az esti fellépésére készül. Jó érzés volt, hogy egy lendületes, segítőkész, odafigyelő csapat része lehettem, a munkásabb órákat is ugyanannyira élveztem, mint azokat, amikor a folyósón néhány percre megálltunk beszélgetni az egyik tanárral, szervezővel, vagy épp diákkal.

Udvari Csenge 

Önkéntes segítővel az idei Kürt Akadémián

Koordinátorunk beszámolója 

  2021.10.24.

A VI. Nemzetközi Kürt Akadémián ezúttal másodszor vettem részt segítőként, szervezőként, illetve először, mint önkéntesünk, Udvari Csenge munkájának koordinátora. Csengének általános iskolai osztályfőnöke, illetve angoltanára voltam a Balatonfüredi Református Általános Iskolában, ami a kurzus egyik fő helyszíne is volt. A helyismereten kívül azért ajánlottam önkéntesünket a szervezők figyelmébe, mert tudtam, hogy rendkívül jó kommunikációs készséggel rendelkezik (anyanyelvén és angol nyelvből egyaránt), lelkiismeretes, precíz, nem ijed meg a váratlan helyzetektől, korban közel áll a résztvevőkhöz, és nem utolsósorban végtelenül kedves, szerethető lány. Csengétől a zene sem áll távol: maga is gitározik, és énekel. (Rendkívül jó emlék például, amikor az egyik napon arra lettem figyelmes, hogy az ebédidős "pihenéskor" egy növendékkel közösen énekelnek, zongoráznak az egyik teremben. Azt gondolom, a szociális kapcsolatok megerősödése, az életre szóló barátságok, épp az ilyen alkalmaknak köszönhetőek.)

Az augusztus 15-ével induló Akadémia előtt Csengével, illetve Zempléni Anitával, a főszervezővel előzetes megbeszélést tartottunk, amin ismertettük a kurzus programjait, a főbb feladatokat, elvárásokat, illetve természetesen válaszoltunk Csenge felmerülő kérdéseire. Úgy gondolom, Csenge segítő munkája teljes mértékben megfelelt életkorának, képességeinek és a közösségi szolgálat elveinek; valamint a tanuló megtapasztalhatta az önzetlen segítés, az adás örömét. Napi feladatai közé tartozott többek között az események meghirdetése a kurzus épületeiben, a feliratkozások összesítése, fénymásolás, az épület rendjének, tisztaságának ellenőrzése. Koordinátorként a kurzus ideje alatt folyamatosan érdeklődtem önkéntesünk tapasztalatairól, esetleges nehézségei felől. Úgy hiszem, végig kiváló volt közöttünk az együttműködés, és Csenge maximálisan megfelelt az elvárásainknak. Természetesen a kurzus végeztével önkéntesünk munkáját értékeltük, reflektáltunk végzett munkájára, és hálás szívvel mondtunk neki köszönetet egy apró ajándékkal és oklevéllel.

Szalay Katalin - a Balatonfüredi Református Általános Iskola igazgatóhelyettese

Csenge közösségi szolgálata ékes példája volt az élménypedagógia-alapú tanulásnak, amely során az önkéntes, és a szervezők kölcsönösen tanulni tudtak egymástól.